הדור הרביעי של ניסאן אקס-טרייל הגיע סוף סוף לאירופה, יותר משנתיים לאחר הופעת הבכורה של התאום האמריקאי 'רוג'. כצפוי, רכב הפנאי החדש יהיה זמין בגרסאות היברידיות או היברידיות מתונות בלבד.

האקס טרייל יוצע עם שלוש יחידות כוח לבחירה. הדגם הבסיסי מצויד במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר בעל יחס דחיסה משתנה, ומערכת היברידית מתונה 12V. ההספק עומד על 163 כ"ס והמומנט על 30.6 קג"מ, אשר נשלחים לציר הקדמי דרך תיבת הילוכים רציפה. התאוצה מ-0-100 קמ"ש מתקבלת תוך 9.6 שניות והמהירות המרבית היא 200 קמ"ש.

מעליה בהיצע מתמקמת הוורסיה ההיברידית המלאה, שמוצעת עם הנעה קדמית או כפולה. כאן, מנוע ה-1.5 טורבו אינו מחובר לגלגלים אלא משמש כגנרטור למנוע החשמלי. התפוקה המשולבת היא 204 כ"ס, התאוצה למאה קמ"ש אורכת 8 שניות, אך המהירות המרבית נמוכה יותר -  170 קמ"ש (כמקובל במכוניות המונעות על ידי מנוע חשמלי).

ניסאן אקס טרייל 2023 החדש נחשף
צילום: ניסאן

בדגם כפול ההנעה, ההספק גדל מעט ל-213 כ"ס הודות למנוע חשמלי נוסף בציר האחורי. גרסה זו מקצצת את המיאוץ למאה קמ"ש ל-7 שניות, ומעלה את המהירות המרבית ל-180 קמ"ש.

יתרה מכך, טכנולוגיית ה-e-4ORCE של ניסאן שולטת בחלוקת המומנט והבלימה עבור כל גלגל, פועלת מהר יותר ממערכת הנעה-כפולה מכאנית ומבטיחה יכולות אחיזה ומשיכה גבוהות בתנאים דלי אחיזה. הגרסאות ההיברידיות המלאות גם מאפשרות נהיגה "בדוושה אחת", עם בלימה רגנרטיבית מוגברת – כמו במכוניות חשמליות.

ניסאן אקס טרייל 2023 החדש נחשף
צילום: ניסאן

תא הנוסעים דומה לזה של הגרסה האמריקאית וכולל מסך מגע בגודל 12.3 אינץ' עבור המולטימדיה, מסך נוסף בגודל זהה למחוונים המוקרנים, ותצוגה עילית אופציונלית בגודל 10.8 אינץ'. האקס טרייל מגיע כסטנדרט עם שבע כריות אוויר – כולל כרית האוויר המרכזית בין הנהג לנוסע הקדמי.

 ניסאן טוענת שקל מבעבר להיכנס לשורת המושבים השנייה, לנוסעים מאחור יש פתחי מיזוג עם שליטה נפרדת והחלונות האחוריים כוללים וילונות הצללה כסטנדרט.

ניסאן אקס טרייל 2023 החדש נחשף
צילום: ניסאן

שורה מושבים שלישית תוצע כאופציה, ולפי החברה, ניתן להושיב שם נוסעים בגובה של עד 1.60 מטר.  כאשר השורה השלישית אינה בשימוש, תא המטען מציע נפח נאה של 585 ליטרים.
 
מסירות באירופה יחלו בחודש אוקטובר, ושיווק בישראל צפוי לפני 2023.

ניסאן אקס טרייל 2023 החדש נחשף
צילום: ניסאן